Collection des mémoires relatifs à lh̓istoire de France...

Cover
 

Andere Ausgaben - Alle anzeigen

Häufige Begriffe und Wortgruppen

Beliebte Passagen

Seite 51 - ... à la manière des Suisses , et d'estre exempts de tailles et de payer les cens et devoirs à leurs seigneurs , d'autres d'animosité , de courroux et de despit, à cause de la bonne opinion qu'ils avoient de feu M.
Seite 324 - ... de tous ses amis, et principalement de la noblesse , qui n'obeyroit jamais à l'Espagnol; que ceste qualité de protecteur que demandoit l'Espagnol ne luy pouvoit aporter que nuisance et toute incommodité , pour ce que ceste nation estoit de sa nature ambitieuse, qui petit à petit le debuteroit de ses grades et honneurs pour y mettre des personnes de sa créance. « Vous avez, lui dit-il, en vostre puissance la guerre et la paix.
Seite 271 - Jamets , et n'envoya que sous main quelques gens de guerre au secours des princes de la ligue ses parents; et le duc de Savoye eut assez de besongne auprès de Genève, ainsi que nous avons dit, sans venir à l'ouvert attaquer la France ; et quoy que le feu Roy eust...
Seite 230 - ... de ce petit corps de prince, le faisant haleter et suer de chaleur à toute outrance, sans qu'elle souffrist air, vent ny haleine estre donné ny entrer en la chambre; ce qu'elle fit si opiniastrement. quoy qu'on luy en...
Seite 65 - Thoulouse le surpassèrent en ceste esmotion populaire; car les plus remuans , sur un faux donné à entendre au menu peuple que les plus grands de la cour de parlement avoient rescrit des lettres à M. le mareschal de Montmorency, qui estoit du party du roy de Navarre, et qu'ils avoient intelligence avec luy, allèrent prendre M. le président Duranty, qu'ils mirent comme prisonnier en un monastère . où peu après ils le massacrèrent, et l'ayant traisné par la ville, le pendirent. M. l'avocat...
Seite 147 - ... de se deffendre et d'assaillir. Le marquis de Ceralvo, sommé par un trompette anglois de rendre la haute ville, respondit qu'il n'en feroit rien ; mais il advint que ce trompette en se retirant fut tué d'une mousquetade. Le marquis à l'heure mesme fit pendre sur la muraille celuy qui avoit tiré le coup, avec un escriteau : ce que les Anglois ayant veu, firent estime de la justice du marquis, et luy proposerent l'eschange de quelques prisonniers.
Seite 142 - Roy, pour verifier qu'il avoit esté donné contre toutes les formes et considerations en tel cas requises, quand mesmes il n'auroit esté faict que pour un simple particulier : aussi on en appella dèslors comme d'abus à un futur concile et au Pape mieux informé, ce qui se praticque d'ordinaire en France quand les papes entreprennent contre l'authorité des roys et les privileges de l'Eglise Gallicane , ou ordonnent quelque chose qui ne soit conforme aux saincts decrets.
Seite 112 - Pour la delivrance d'un pont sur la riviere de Loire, le Roy avoit promis le pont de Ce : celuy qui en estoit gouverneur fit quelque difficulté de se desfaire de ceste place; ce que voyant le Roy, il envoya...
Seite 10 - ... façon , servirent à Gincestre pour subject de plusieurs discours , où il les monstroit au peuple, et leur disoit que c'estoit les images des diables que Henry de Valois adoroit qui avoient esté trouvées à Vincennes. On en fit imprimer mesmes un traicté où furent mis les pourlraicts de ces deux satyres.
Seite 357 - Le doyen de l'eglise cathedrale et autres ecclesiastiques et bourgeois , accusez de cela, furent executez à mort aussitost que ledit sieur de Balagny fut de retour à Cambray. Le quinziesme octobre, pour le party des Estats, le comte d'Everstein, le baron de Potlys et le chevalier Veer, avec mille chevaux, deux mille hommes de pied et quelques pieces d'artillerie, s'acheminerent pour renvitailler Bergk sur le Rhin.

Bibliografische Informationen